Searching...
Saturday, November 7, 2015
9:32 PM 0

PALING TRAGIS! Inilah kata-kata terakhir guru wanita ini sebelum bakar diri akibat diganggu hantu...terlalu menyayat hati hingga kami sendiri tak sedar menitiskan airmata


Aku Nak Bakar Iblis Ni Hidup Hidup,Nota Terahir Sebelum Bakar Diri|Seorang guru wanita berumur 37 tahun di temui maut terbakar dalam sebuah kereta sekitar kawasan rumahnya di kampung paya nibong,paya dalam, Melaka semalam.

#Difahamkan beliau Guru yang dikenali sebagai farah wahidah bertugas di sebuah sekolah rantok serawak telah mengambil cuti sakit dari sekolah berkenan sebelum kejadian yang menimpa guru itu berlaku.

#Satu status bertarikh 14 februari 2015 mangsa telah memuat naik satu status yang menyatakan badannya panas,dan sakit kepala kemudian di akhiri dengan memohon maaf kepada semua rakannya.

#kemudian satu nota kecil telah ditinggalkan beliau sebelum membakar dirinya dalam sebuah kereta proton.

#Ning aku nak bakar iblis ni hidup hidup,iblis tak boleh duduk serumah dengan orang yang hidup.menimbulkan pergaduhan nanti.selamat tinggal tulis arwah dalam nota kecil.

#Setelah kejadian menimpa arwah beberapa rakannya saudara mangsa juga mengatakan mangsa telah diganggu mahluk halus sehingga menyebabkan beliau bertindak sedemikian.

#Bapa mangsa Ali Mikram 62 tahun mengatakan dia menyadari kebakaran itu berlaku kira kira pukul dua pagi setelah dikejutkan dengan dentuman kuat letupan kereta dan melihat cahaya apai menerusi tingkap rumahnya.

#Pada awalnya saya tidak menyangka anak saya berada dalam kereta kemudia saya mengejutkan anak lelaki saya untuk memadam kebaran menggukan air.

Kemudian sesuatu mengusik perasaan saya,saya cuba mendapati kunci kereta jenis proton yang disimpan oleh fara,ketika itu anak saya tiada dalam bilik tidurnya.saya mengesyaki dia berada dalam kereta yang terbakar,katanya ketika ditemui media di kediamanya.

Untuk siasatan awal ketua polis daerah malaka tengah ,asisten komissioner Shaikh Abdul Adzis Shaikh Abdullah berkata.pihaknya belum mengenal pasti identiti mangsa yang terbakar sepenuhnya,dan sehingga kini kes dinyatakan sebagai kematian mengejut.

Untuk info :Kejadian seperti ini memang nampak pelik dan aneh,tapi ia bukan pertam kali terjadi,di beberpa tempat juga pernah berlaku dalam kes yang sama ,kejadian sebegini boleh dikatan lebih akrab disebut dengan halusinasi.

Dimana seseorang itu akan mendengar suara yang hanya di dengarinya sendiri dan tidak tahu darimana datangnya suara itu,melihat sesuatu yang orang lain tidak nampak dan mengganggu fungsi otak, sehingga ia ketakutan dan akan membuat sesuatu tanpa berpikir panjang.

#Selain dari pada halusinasi pendengaran dan penglihatan, penderita halusinasi penghidu juga sdalam kategori yang sama sipenderita akan mencium bau yang muncul dari sumber yang tidak tentu dan nyata.halusinasi pada rasa dan perabaan,penderita halusinasi seperti ini biasanya akan merasakan sesuatu pada kulit dan tubuhnya tanpa sembarang kecideraan gejala seperti ini akan membawa mangsa ke alam yang tidak boleh membedakan alam nyata dan tidak nyata,sulit untuk berpikir,dan selalu curiga terhadap orang lain.

#Mungkin dalam kes arwah ini sebagaian berpendapat berpunca daripada ganguan mahluk halus.itu tidak mustahil,umum mengetahui bahwa jin dan syaitan sememangnya wujud dalam dunia ini.apapun sama sama kita sedekahkan Al fatihah pada arwah Farah wahidah.

Sumber: Duapuluhsen20

0 comments:

Post a Comment